Us recomanem:

Avui us compartim un enllaç en el que podeu escoltar les reflexions de Eline Snell, experta en Mindfulness.

  • Com podem afrontar els obstacles interns que ens van sorgint al llarg de la vida?
  • L’estat d’ànim canvia… com el temps.
  • Quan estem atabalats no podem veure amb claredat, hem d’esperar per poder prendre les desicions més encertades.

Eline Snell, comenta els beneficis que aporta la pràctica dirària de mindfulness, entre d’altres, la millora del nostre benestar.

Pren-te un minut conscient i reprodueix l’entrevista clicant sobre la imatge.

eline-snell.png

Anuncis

I què en diu la neurociència?

Cervell humà i aprenentatge

L’ésser humà és l’espècie més social i la que disposa del cervell més complex i desenvolupat, un cervell que ens permet adaptar-nos a l’ambient i transformar-lo.

Totes les persones naixem amb l’instint d’aprendre. La pràctica d’activitats de relaxació i concentració no són només una moda. Són grans facilitadors de l’aprenentatge juntament amb  l’alimentació, el descans i l’activitat física. Tirar l’àncora significa això, dedicar una estona diària a practicar activitats de relaxació i concentració.

Funcions executives

Aquest tipus d’activitats posen en marxa l’atenció conscient, l’autocontrol i l’autoregulació emocional que són funcions executives. Totes les FFEE impliquen l’activació de l’escorça prefrontal i són els processos mentals cognitius de més lenta maduració.cortex prefrontal

 

L’entorn és molt influenciable en la maduració de les FFEE. Per aquest motiu, dedicar una estona diària a la pràctica d’activitats de relaxació i concentració permet activar el SNA parasimpàtic: disminueix l’activació de l’amígdala, la freqüència cardíaca, el nivell de cortisol i l’arousal. Continue reading “I què en diu la neurociència?”

Avui us proposem un repte…

Intenteu comptar quantes vegades us heu adonat que esteu pensant en alguna cosa, mentre en feu una altra? Sovint fem, fem i fem, però realment no som conscients de tot allò que fem.

Tal i com hem explicat en alguna ocasió, la pràctica de mindfulness es pot fer en qualsevol lloc i en qualsevol moment, per tant, el camí cap a l’escola pot ser una bona estona per començar a entrenar. Per això, us animem a que poseu en pràctica l’exercici que us proposem a continuació: Continue reading “Avui us proposem un repte…”

La mandarina (meditació guiada)

La proposta d’avui us ajudarà a prendre consciència en una de les activitats que fem cada dia, menjar un aliment.

És una pràctica que podeu fer tota la família. Es tracta d’una meditació guiada, per això necessitareu que un de vosaltres sigui la persona encarregada de conduir l’activitat.

També necessiteu una mandarina per a cadascú dels participants.

Preparats i preparades per començar?

Primer de tot cal que estigueu tranquils i en silenci. Busqueu una postura que us sigui còmode (podeu seure a terra com un indi, sobre un coixí,…) i tanqueu els ulls. Continue reading “La mandarina (meditació guiada)”

La meva àncora

Avui volem compartir amb vosaltres una activitat per poder fer amb els vostres fills i filles: crear la vostra pròpia àncora.

Es tracta de personalitzar un element extern (pedra) que ens ajudarà a ser més conscients de la nostra respiració cada vegada que tirem l’àncora. És un bon suport per a la pràctica de mindfulness en infants.

Aquest element, que n’hi diem àncora, el podem guardar a l’espai on normalment hi fem les pràctiques d’atenció plena, en una caixa ben bonica, per exemple. També podeu escriure les instruccions d’ús i guardar-les dins la mateixa caixa.

Continue reading “La meva àncora”